-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:18518 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

فرق وضووغسل ازنظرارتماسي چيست ؟
وضوي ارتماسي ان است كه انسان صورت ودستهارابه قصدوضوبامراعات شستن ازبالابه پايين درآب فروبرد ليكن براي اين كه مسح سروپاهابااب وضوباشد ، بايستي درشستن ارتماسي دستها قصدشستن وضويي هنگام بيرون آوردن دستهاازاب باشدويااين كه مقداري ازدست چپ راباقي گذارد تاان رابادست راست ترتيبي بشويد.
دروضوي ارتماسي هم بايدصورت ودستهاازبالا با پايين شسته شودپس اگروقتي كه صورت ودستهارادراب فرومي بردقصدوضوكندبايدصورت راازطرف پيشاني ودستهاراازطرف ارنج دراب فروبرد.واگرموقع بيرون اوردن ازاب قصدوضوكندبايدصورت راازطرف پيشاني ودستهاراازطرف ارنج بيرون اورد.
توضيح المسائل مراجع ص101تا102مسأله261تا262
آيت الله بهجت:دراب فروبردياانهارادراب فروبردوبه قصدوضوبيرون اورد واگرموقعي كه دستهارادراب فرومي بردنيت وضوكندونازماني كه انهاراازاب بيرون مي اوردوريزش اب تمام مي شودبه قصدوضوباشدوضوي اوصحيح است.
غسل : درغسل ارتماسي اگربه نيت غسل ارتماسي به تدريج دراب فرورودتاتمام بدن زيراب رودغسل اوصحيح است واحتياط ان است كه يك دفعه زيراب رود.
درغسل ارتماسي اگرهمه بدن زيراب باشدوبعدازنيت غسل بدن راحركت دهدغسل اوصحيح است.كسي كه روزه واجب گرفته يابراي حج يابراي عمره احرام بسته نمي تواندغسل ارتماسي كندولي اگرازروي فراموشي غسل ارتماسي كندصحيح است.
فرق : دروضوبايدحتمابه وسيله پيشاني داخل اب نمودوبه وسيله پيشاني بيرون اوردودستهارابه وسيله ارنج هم ازاب بيرون اوردولي درغسل چنين شرطي لحاظ نشده است .نيت دروضوبراي هركدام ازاعضاكه شكسته ووضوگرفته مي شودشرط است.ولي درغسل ارتماسي يك نيت كفيت مي كند. كسي كه روزه است يابراي حج ياعمره احرام بسته نمي شودمي تواندغسل ارتماسي كردولي دروضوي ارتماسي چنين شرطي لحاظ نشده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.